Ett avslutat kapitel...

I fredags åkte jag & Rompen till Norrköping & hälsade på farmor. Vi tog med en dator åt henne för hon vill promt börja lära sig internet... jag kan säga att de är inte lätt att lära en gammal hund sitta, ungefär lika svårt som att lära en snart 80 årig farmor surfa, Men skam den som ger sig, hon övar varje dag nu har jag fått raportering om =)!
Vi fick massa mat som vanigt & genomgång av loppisgrejjer till i sommar. De är perfekt att ha en farmor som man kan dupa massa saker hos som man själv har tröttnat på, hon sortera & behåller de hon tror går att sälja på loppisen & slänger de hon tycker är katastrof... den här gången tyckte hon de mesta va katastrof ;)...

När vi vakna i lördags packade vi ihop & körde vidare ut till landet.
Vi städade av rökeriet, klippte lite gräs & sola lite. Sen gick vi upp till Thesen & co för en myskväll med grillning.
En toppenkväll!

Söndag, började regna lite så vi bestämde oss för att åka hem i skaplig tid. Min tur att köra. Gick himlans bra.... rullade in på meknomens parkering, köpte äntligen nya vindrutetorkare, de gamla va mest skitdåliga, ju mer man vifta desto sämre bidde de. Skitnöjd rullade vi vidare till nästa parkering, Ronnny satt kvar i bilen, efter ca 5min ringde han & sa att larmet på bilen gick...jag had visst råkat låsa in honom så han kunde inte röra sig därinne förän de satte igång- typiskt!
Efter ytterligare 5 min var jag tillbaka till bilen, där satt han inlåst & så mest förstörd ut, de hade gått förbi en gubbe & knackat på rutan & sagt att vi hade punka, Ronny som då inte kom ur bilen fick sitta där son ett fån & vinka lite & låssas som han inte hade hört va gubben sa, men de hade han ju & mycke riktigt, de va platt som en pankaka...Typiskt igen!
Reservdäck hade vi ju iaf & tur man har en man med däckvana. De var kirrat på några minuter, men sen kom nästa chock, de va ju mini litet!! jag trodde de va ett vanligt däck som låg däri, men de va de ju inte, ett litet leksaksdäck & på däcket stog de att man max fick köra i 80km- de bytydde att vi hela motorvägen hem bara fick köra i 80. -Typiskt igen!

Vi åkte till mormor & åt innan vi kröp hemmåt.

I måndags hade jag krispanik över att hitta ett par skor inför onsdagen & de gick över förväntan, andrra affären jag & Lotta va in i så hitta jag ett par =).
Sen mötte vi upp Joel & så gick vi & åt på vapiano, de va bra!

I tisdags vart de en lång dag på jobbet så jag var tyungen att ställa in den inplanerade fikan med Annica & Tessan, men jag hann iaf träffa dem en snabbis =)!
När jag kom hem fick jag 5 stora fina röda rosor av Ronny. De va inte igår kan jag säga, Skrutten va söt, jag blev så glad!

Igår va de dags att avsluta ett livskapitel för gott.
Nämligen KTH.
De var diplomeringscermoni i stadshuset.
Kl 13.30 skulle vi infinna oss för en 3 timmar lång repitition, & de behövdes verkligen, de va kaos ett tag =), men allting gick jättebra, duktig orkester & duktig kör & jag klarade mig från att snubbla i trappan & tog diplomet med vänster hand & tackade med höger hand precis som vi fick lära oss... ;)
EFteråt bjöds de på mousserande & snittar i gyllene salen
efter de gick vi ner i stadhuskällaren och åt middag, en riktigt lyckad dag & kväll.
När jag kom hem hade mamma & pappa lämnat en stor fin bukett på bordet.
& brorsan natta över.

& idag sitter jag här, trött som en jag vet inte vad, men ändå kan jag inte gå & lägga mig, måste se hur de går i schlagern, fast att jag egentligen inte ens bryr mig =/....
skulle ha träffat Jenny idag men hon vart sjuk stackarn så de får bli ett nytt försök på söndag.

Imorrn bär de av till Uppsala & nya huset- ååh va jag längtar. De känns nästan som de är jag som fått huset =)! Ser fram emot grillning på altan, uppackning av nya möbler & styling.

Får jag någon tid över på jobbet ska jag försöka få hit lite bilder, från NY, helgen & diplomeringen, men just nu känns allt hopplöst för den här veckan är smockfull.

New York 2010

Torsdag den 13/5 kl 07.20 kom jag till arlanda. Planet skulle lyfta kl 09.10, men de blev nästan en timme försenat och lyfte kl 10.00 ist.
Flygresan gick fort, jag tittade på kalle och chokladfabriken sen slummrade jag & sov så gott som hela vägen.
De första jag såg när planet hade tagit mark i New Jersey var IKEA, tänk om dem hade lurat oss & bara flugit oss runt runt i 8 timmar ;), nej de va USA, de märkte jag så fort jag seg av planet =).
En svensk guid fråm American express som hade fixat med hela våran resa, visade oss en buss och körde oss till Hotellet på manhattan. De var häftigt att se hela sky vyn som han kallade de, dvs när vi kom åkandes med bussen & tittade över hudsonfloden så såg vi hela manhattan i en stor vy med alla sina enorma byggnader.
Svår att fatta att denna gången var de på verklighet, de var inte frihetsgudinnan på tv, de var på riktigt med blotta ögat bara ett par km ifrån mig.

Hotellet heter The Roosvelt hotell, de ligger mitt i smeten på manhattan bara några gator ifrån times square. Ett av new yorks älsta hotell.  De va fint!

Eftersom vi var tvugna att flyga i 3 st olika plan så kom dem fram lite olika tider så samligen skulle först vara kl 17.00, vi som flög med mitt plan var framme på hotellet redan kl 15 så jag och Maria gick & köpte oss en varsin wrap för att äta i central park, som också låg väldigt nära vårat hotell.
Redan då fick vi möta på amerikan syndromet, vi hade kunnat dela en wrap på 4. Den va liksom XXL & fullproppat.

Kl 17 var de samling för lite information innan de var dags för drink & middag uppe på terassen i baren på taket av hotellet. Vi åkte upp till 20 våningen, de kändes som vi var på bottenplan för när vi tittade upp runtomring oss så var de massor av hus som stack upp i skyarna. Helt galet.

Vi tog en sväng till times square när de hade börjat mörkna & de är ju också helt galet, helt plötsligt kändes de som vi hade dag & dagsljus igen, mängder av neonskyltar & belysning.

Fredag 14/5
Klockan 09.00 avgick bussen som skulle ta oss på site seeing, amex hade hyrt bussar med svenska guider som va så duktiga & bra. De var en super bra tur.
Vi fick se massa kända byggnader och vi var in i en helt underbar marknad nere i mea packing districtet, där hade jag kunnat gå en hel dag. De va inte en marknad med massa stånd utan de var en marknad med massa små idylliska butiker, restauranger & cafeer.

Vi samlades för en lunch nere i finansdistriktet innan det var dags för höjdpunkten och julklappen.
Helikopterturen.
Fruktansvärt dåligt organisering & kaos uppstod när 100 pers kom samtidigt för att flyga. Trots att allt var förbokat så kunde dem tydligen inte göra någonting åt att rika snubbar & damer helt plötsligt hade kommit på att de hade fått himla brottom till flygplatsen och var tyvungen att ta helikopter dit hade företräde till helikoptrarna och helikopterplattan.

I nästan 2 timmar stog vi i den förbaskade kön för att få flyga i 12 minuter... paniken uppstod inte bara en gång nör jag kom att tänka på hur mycket av min fria shoppingtid gick åt att stå i den kön. Men jag visste att de skulle vara once in a life time så klart jag stog kvar. & de var värt de, de var värt varenda sekund. De va så himla häftigt!

Sen tog vi tunnelbanan upp till soho för lite shopping och lite egentid. Starbucks fick sig ett besök också innan vi fånga en taxi tillbaka till hotellt för en dusch & klädbyte.
På kvällen hamnade vi på en Italiensk restaurang, super mysig & härligt att kunna sitta på en uteservering i bara t-shirt.

Lördag den 15/5
Samling kl 09.00 på hotellet för 4 timmars föreläsning av blandannat Skanska New York som är med att bygga upp de nya grand zero. 5 nya torn ska byggas, "world trade center 1" ska åter igen bli den högsta byggnaden i new york men den här gången ska de 30 översta våningarna inte vara kontor utan det ska endast vara en massiv konstruktion som kan stå emot en terror attack.
4 timmar föreläsning brukar vara fruktansvärt segt men de här va så bra och farsinerande så jag hade kunnat lyssna i 4 till.
Resten av dagen bestod av fri tid förr oss och de betydde ju självklart Shopping ;). Vi han en liten sväng till central park igen också innan det var dags för gemensam bbq middag.
Resten av natten dansade vi på en club som var grym. De va så kul =)! & billigt blev det också, en "drink" (jag skulle hellre kallat de grogg) räckte och blev över. Här snackar vi inga 4or eller 6or, här va de 90% vodka i glasen och juicen var bara till förr att sätta lite färg på de hela, nae de var alldeles för starkt för mig, de blev 2 klunkar & sen gå tillbaka för att förklara att jag ville ha samma fast tvärt om ;).

Söndag 16/5
Samling kl 09.00, utcheckning & iväg med buss till Harlem för guidad tur och överraskning.
De va en överaskning som vi inte hade väntat oss, först var jag lite skeptisk, men de släppte så fort jag kom in i kyrkan. De var så glatt & så stämningen va fantastisk. Gospel på högsta ljudnivå & hela kyrkan stog i gung.

Sen dags för lunch, också i Harlem med sång av två negrer som var helt fantastiskt duktiga på att sjunga, en tjej och en kille. & dem va så fina.

Avfärd till flygplatsen & hemresa till ett varmt och vårigt Sverige!

Landade kl 8 svensk tid & jag var som en zombie, hade inte lyckats sova en blund på planet hem, men inget att göra åt de utan bara att bege sig till jobbet & pina sig igenom dagen.
Trött hela veckan & först nu börjar de kännas bra igen.

För att sammanfatta resan så vart den precis som jag önskade och lite till.
Jag trodde jag skulle shoppa hysteriskt, men de gjorde jag inte, inte ett par enda skor & inte en enda väska. Tröjor & sånt blev de iofrs en del. Men de fanns så mycket annat än bara shopping.
Jag blev kär!
När vi satt med våra påsar från victoria secret & sicksackade fram mellan gatorna & avenyerna i taxibilarna så kände vi oss som Carrie, de va så härligt.
Dit vill jag åka igen, men på längre tid och med er jag tycker bäst om!

Sov gott nu

Home sweet home

Nu är jag hemma från New York.
De var en helt fantastiskt weekend!
Stora byggnader, underbara människor, massa taxibilar, goda drinkar, ljuvliga cupcakes, bra site seeing, skit bra föreläsningar, cool kyrkupplevelse, grym shopping, oslagbar helikopter tur, flottig mat....
Jag ska skriva ett alldeles eget New York inlägg, men de blir inte idag.
Jag är helt slut efter denna intensiva helg med alla intryck och hållingång så gott som dynget runt i 4 dygn!
Tidsomställningen går sådär, idag somnade jag på jobbdatorn & vaknade av att de pep i tangentbordet...

Ska försöka packa väskan inför helgen nu för då bär de av till landet & packa kameran inför morgondagens kurs med Carro =). Sen bums i säng för att få nån ordning på dygnet igen.

See you

Heeelloooo

Hej hopp gummisnopp, här kommer ett inlägg från en strssad kvinna..

Sen sist har de varit fotokurs i Uppsala med Carro- den va toppen bra & när jag kommer hem från NY är de dags för del 2 =). Annars har de mest varit jobb & mer jobb, vi har sjukt mycket att göra just nu, känns som om alla har satt upp nån slags deadline innan resan....
I helgen lifta jag med Joel upp till Fagge & var hästvakt hela helgen, I love it, en hel helg helt ensam i stallet med mina två älsklingar.
Lyckades äntligen pricka in en helg att träffa Marchus & hans lilla Sanna & Kim också, de va på tiden & de va så kul att träffas efter typ 3 år. Nu har vi iallafall tagit i hand på att skärpa till oss & ses oftare.
På söndagen liftade jag hem igen, den här gången med Annika, de är perfekt att lifta med sina bästisar för då går resan så mycke fortare + att man hinner prata en massa skit =)!
När jag hade blivit avsläppt åkte jag & Ronny till tattargallerian, vi köpte fördelsedagspressent åt Sofie & så klippte sig äntligen MR =)...han har sett ut som en murvel i några månader nu..=).
Han köpte även ett par nya jeans & när vi kom hem så upptäckte vi att de var eksakt lika sana som mina fast herr då förståss, så nu satsar vi på att hitta lika dana tröjor & skor också, nån som har tips?
Sen hem på kalas & fira Sofisen innan de va dags att sova.

Igår va de dags för min & Carros ansiktsbehandling igen, underbart skönt, vill aldrig att de där timmarna ska ta slut.

Nu tvättas de & så dags för packa samtidigt som sinatra skrålar ur högtalarna & SATC är påslaget =),
Jag håller på att komma i stämning & känna in känslan att jag snart går där bland alla skyskrapor & gula taxibilar i The big apple =)

usch & fy

vad jag är dålig på att blogga för tillfället, jag ska bli bättre snart igen, jag har kommit in i en liten svacka & jag skyller på tidsbrist....
inte ens korten från bounce har jag lyckats få in i datorn, förlåt Jessica =(.
Jag lovar att bättra mig så snart jag kan & skriva lite om gårdagens fotokurs....

Natti

Nu så

Känns som det är dags för en uppdatering.

Fredag 23/4: Jobbade, efter jobbet hämta Ronny upp mig & så åkte vi till solna & Nikes provutförsäljning, allt var huuur billig som helst. För mig blev det inte så mycke trots de, en sporttopp, ett par träningsbyxor, ett turkost träningslinne & en tröja, Ronny gick däremot ut lite hårdare, tror han köpte 5st fuktions t-shirtar, shorts, byxor, & löparställ =). Allting av vi 1200 spän för tillsammans.

Lördag: Ronny & jag åkte & beställde nya soffan & nytt soffbord =), nu längtar jag ännu mer till juli...
Sen var det äntligen dags för Bounce i globen =). Jessica kom ner med några kompisar så vi började med att gå på stan en sväng & äta lite eftersom showen inte började förrän kl 20. Jag hittade en klänning till diplomeringen.
"The last show" va superbra, helt otroliga var vissa av numren, jag fattar inte att en människokropp kan åstakomma sån jäkla spänst & styrka, helst sjukt!

Söndag: Mamsen fyllde 55 så jag & Rompen tog Blixten upp till västmanland & firade damen ;). God mat som vanligt & god tårta(förutom babanerna uppepå).
Hoppa båda hästarna hann jag också  med =).

Måndag: Jobba & träna, sen va dagen slut =(

Tisdag: Jobba, sen kom Joel ut & sprang med mig.

Onsdag: Jobba & träna

Torsdag: Mötte upp Annika efter jobbet, tog en sväng på stan & njöt av vårsolen på ett fik =).

Valborgsmässoafton: Åkte till Jenny & Fredrik i bromma för en skön kväll med grillpremiär, vin & spela spel =).

1 Maj: Åkte & beställde en skänk som inte heller kommer förän i juli =(, städade & försökte få nån ordning här hemma. På kvällen kom Ronnys bror med familj över på fika & prata husplaner =).

Idag: Mera städning & fixning här hemma.

Lotta & Joel kom & åt middag & umgicks. Tog en prommis till sjön & åt glass =).
Very nice eftermiddag.

Ser fram emot veckan med träning & Fotokurs =)))), men även att nedräningen till New York snart kan börja =).
& dessutom: Välkommen VÅR, du är så önskad!!!!!

Puss och HejDå

Tur...

jag inte är Blondinbella för då hade jag gått i pk vid det här laget!