Ett avslutat kapitel...

I fredags åkte jag & Rompen till Norrköping & hälsade på farmor. Vi tog med en dator åt henne för hon vill promt börja lära sig internet... jag kan säga att de är inte lätt att lära en gammal hund sitta, ungefär lika svårt som att lära en snart 80 årig farmor surfa, Men skam den som ger sig, hon övar varje dag nu har jag fått raportering om =)!
Vi fick massa mat som vanigt & genomgång av loppisgrejjer till i sommar. De är perfekt att ha en farmor som man kan dupa massa saker hos som man själv har tröttnat på, hon sortera & behåller de hon tror går att sälja på loppisen & slänger de hon tycker är katastrof... den här gången tyckte hon de mesta va katastrof ;)...
  
När vi vakna i lördags packade vi ihop & körde vidare ut till landet.
Vi städade av rökeriet, klippte lite gräs & sola lite. Sen gick vi upp till Thesen & co för en myskväll med grillning.
En toppenkväll!
       
Söndag, började regna lite så vi bestämde oss för att åka hem i skaplig tid. Min tur att köra. Gick himlans bra.... rullade in på meknomens parkering, köpte äntligen nya vindrutetorkare, de gamla va mest skitdåliga, ju mer man vifta desto sämre bidde de. Skitnöjd rullade vi vidare till nästa parkering, Ronnny satt kvar i bilen, efter ca 5min ringde han & sa att larmet på bilen gick...jag had visst råkat låsa in honom så han kunde inte röra sig därinne förän de satte igång- typiskt!
Efter ytterligare 5 min var jag tillbaka till bilen, där satt han inlåst & så mest förstörd ut, de hade gått förbi en gubbe & knackat på rutan & sagt att vi hade punka, Ronny som då inte kom ur bilen fick sitta där son ett fån & vinka lite & låssas som han inte hade hört va gubben sa, men de hade han ju & mycke riktigt, de va platt som en pankaka...Typiskt igen! 
Reservdäck hade vi ju iaf & tur man har en man med däckvana. De var kirrat på några minuter, men sen kom nästa chock, de va ju mini litet!! jag trodde de va ett vanligt däck som låg däri, men de va de ju inte, ett litet leksaksdäck & på däcket stog de att man max fick köra i 80km- de bytydde att vi hela motorvägen hem bara fick köra i 80. -Typiskt igen!

Vi åkte till mormor & åt innan vi kröp hemmåt.

I måndags hade jag krispanik över att hitta ett par skor inför onsdagen & de gick över förväntan, andrra affären jag & Lotta va in i så hitta jag ett par =).
Sen mötte vi upp Joel & så gick vi & åt på vapiano, de va bra!

I tisdags vart de en lång dag på jobbet så jag var tyungen att ställa in den inplanerade fikan med Annica & Tessan, men jag hann iaf träffa dem en snabbis =)!
När jag kom hem fick jag 5 stora fina röda rosor av Ronny. De va inte igår kan jag säga, Skrutten va söt, jag blev så glad!

Igår va de dags att avsluta ett livskapitel för gott.
Nämligen KTH.
De var diplomeringscermoni i stadshuset.
Kl 13.30 skulle vi infinna oss för en 3 timmar lång repitition, & de behövdes verkligen, de va kaos ett tag =), men allting gick jättebra, duktig orkester & duktig kör & jag klarade mig från att snubbla i trappan & tog diplomet med vänster hand & tackade med höger hand precis som vi fick lära oss... ;)
EFteråt bjöds de på mousserande & snittar i gyllene salen
efter de gick vi ner i stadhuskällaren och åt middag, en riktigt lyckad dag & kväll.
När jag kom hem hade mamma & pappa lämnat en stor fin bukett på bordet.
& brorsan natta över.
        
& idag sitter jag här, trött som en jag vet inte vad, men ändå kan jag inte gå & lägga mig, måste se hur de går i schlagern, fast att jag egentligen inte ens bryr mig =/....
skulle ha träffat Jenny idag men hon vart sjuk stackarn så de får bli ett nytt försök på söndag.

Imorrn bär de av till Uppsala & nya huset- ååh va jag längtar. De känns nästan som de är jag som fått huset =)! Ser fram emot grillning på altan, uppackning av nya möbler & styling.

Får jag någon tid över på jobbet ska jag försöka få hit lite bilder, från NY, helgen & diplomeringen, men just nu känns allt hopplöst för den här veckan är smockfull.

Puss och HejDå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0