Dominikanska Republiken 101217-101230

På morgonen när vi gav oss mot Arlanda var det full snöstorm.
Jag tror vi alla oroade oss för att vi inte skulle komma iväg men ingen av oss sa något.
Gaten öppnade i tid & vi kom ombord.
Sen hände de inte mycket mer på 1,5 timmar.
Vi fick reda på att ena startbanan hade stängt och de hade blivit kö, dessutom skulle dem behöva isa av vårat plan med något slags medel innan vi kunde få lyfta.
Men se efter ytterligare en timme var vi på väg =)!

En ljummen luft mötte oss när vi klev ur palnet, jag älskar den känslan!

Under våra 2 veckor har vi ca 95% av tiden, sovit,ätit, solat, druckit drinkar och badat.
Resten av tiden har vi snorklat, Dykt (Ronny), djuphavsfiskat (Ronny), spelat kort, spelat boule, spelat beachvolleyboll och varit till ett vattenfall.

De finns inga ord för hur skönt det har varit och hotellet vart helt klart över alla mina förväntingar, suverän mat och service.

Såhär bra har det varit:

Såhär såg det ut på sängen var och varannan dag, blommor och olika figurer =):




Lite trött men glad efter 10 timmars resa läser jag igenom hotellets rutiner:


Sånna här små söta va de enda djur vi såg på land till min lycka för jag avskyr kryp:


Utsikten från ballen:




Downtown, Samana, byggnader som en turistfasad hade byggts upp, nästa kvarter var plårskjul och missär:




Vy utöver havet:


Utsikt från ena poolen:


La Playa:




Hissen ner till ena playan:


Första dagen på playan:










Bacardi Island + lyxkryssare i bakrunden, de kom in var och varannan dag


Tokig Dominikan posar =):






Världens palmtätaste ö:


Hotellhäng:
















Dykning för Ronny och snorkling vid Bacardi Island för mig:




Bacardi Island:











"Hemma" vid stora poolen:




Lite mera strand &kryssare:






Vrak:


40 minuters prommenad i djungeln för att komma fram till vattenfallen:




Kakaoträd:


Ett litet vattenfall:




Inne i en grotta:


Lite små forsar:


Framme vid stora El Limon












Tottisar:




Lite poolhäng vid stora poolen:





















En och annan drink bidde de livsfarliget med all inclusive =):
Jenny med en GT


Fredrik med en cerveza




Micke




&massa mat hela tiden:








Lite stranden igen:
Jenny & Hedvig:










Vi körde 6-kamp på julafton:






& spela lite b-volleyboll:




Fått lite färg, jag på hotellrummet innan julmiddagen:


Personalen dela ut rosor och cava på julafton:


Julmiddagen var skaldjursbuffé, helst galet gott:




Skål och God Jul:




Våran Julgran =):






Dags för gjupshavsfiske:


En fisk blev det men den hamnade inte med på min kamera eftersom jag inte var med och fiska, jag fota las galeras och en fjäril ist:






Lilla poolen och andra stranden:




















Här såg jag en val en dag=):


Lite blandat:































De va de, som ni ser så har vi haft det ganska så bra ;).
Jag kan bara sammanfatta detta på dehär sättet:
Jag Älskar Karibien =)!

Puss och HejDå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0