Hej hej mitt vinderland

Måndag igen då... känns som det alltid är måndag och fredag!

Imorse när jag gick till tåget infann sig en härlig känsla i min kropp. De va lite kallt, frostvitt på marken, friskt i luften, jag kunde småskratta åt alla som garandterat stog & svor över att behöva skrapa rutorna.  (För de har jag faktiskt all rätt att göra med tanke på hur mycket strul det är med tågen också såfort de blir höst & vinter...)
Jag kom fram till att jag älskar vintern också.
Jag skulle aldrig uppskata sommaren på det sättet jag gör om inte vintern fanns.
Sen skulle jag iofrs vilja tala med någon slags gud eller nån/nått vem de nu är som skapat de hela om varför i helsike han inte gjorde vintern kortare och sommaren längrre ist för tvärt om.
Även mörkret skulle vi kunna ta en diskussion om.
Men förutom de så vill jag faktiskt säga att de är härligt att få burra in sig, tända ljus, snart få dricka glögg & bara ha de mysigt.

Hej hej mitt Vinterland, du är välkommen att stiga på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0