Lugnet efter stormen

Fedagkvällen var toppen, kaffebönan va såhär brun & fin:


Annars i helgen har vi rivit tapet & spacklat mest hela tiden, tvättat en hel del också. Känns som vi fick ganska mycke gjort, men bakslaget kom ju då idag eftersom vi har så underbara grannar...........
                                
Vågen har varken visat upp eller ner, de visar samma vikt hela tiden så jag börja fundera på om den hade blivit knäpp, men så var de inte, de var nog mest bara jag som åt förmycket godis i fredags så minna promenader har varit varken till eller från. Nu ska jag börja med att bara väga mig en gång i veckan istället för 10 ggr/ dag, dessutom är de totalförbud på godis fram till andra helgen i maj (de kan ju jag drömma om att klara, de ju påsk snart försjutton & vad är en påsk utan godis) men jag ska ha de som vision iallafall, de tror jag är bra =)!

Veckomatsedeln gick ju så himlans bra för ett tag sedan men senaste veckorna har de bara gått utför.... måste börja ta tag i den igen, idag blev de iallafall "taga vad man haga i kylen" & de blev himlans gott. Jag har kommit på att halloumi är underskattat, de ska jag börja äta mycke oftare, jättebra kompliment för kött & super gott!
Så idag blev de lite grönsaker i ugn, tillsammans med halloumi & oliver.

 

Puss och HejDå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0