Dagen D...

..den var i söndags & den är över nu..

De sved i hjärtat & jag hade klumpar i halsen

endast en liten smula lättnad men en stor smula tyngd....

En efter en, ett efter ett rök de ut grejjer,  den enda lyckan jag kände just då var at jag försörjde en inte bara stad utan en hel huvudstad i afrika med mina gamla kläder, skor, väskor, kepsar, skärp, mössor........

Först nu förstår jag varför jag knapt kom in i de som i vanliga fall brukar kallas "walk in closet", först nu förstår jag varför jag inte hittat just den tröjan eller just dem byxorna, dem har legat begravda under 100 andra tröjor eller byxor,

Kasse efter kasse, säck efter säck, sammanlagt rök ca 80%, de tog från kl 15.00 fram till kl 20.00,

De är så tomt.

men nu förstår jag (fast jag egentligen inte vill erkänna de), varför man ibland behöver göra en rensning ibland sina kläder & skor...
nu hänger vinerkläderna fint upphängda allihopa & jag kan se precis allting jag har, jag kan bläddra bland galgarna & välja vad jag ska ha på mig.

Sommarkläderna ligger i en kartong & väntar på att få byta plats med vinterkläderna snart.

De vart som ett helt nytt rum & de blev såå mycke större, jag har en walk in closet igen istället för ett proppat förråd.

De är så fint 

såhär i efterhand måste jag nog motigt erkänna att smulan lättnad har ökat jämt emot smulan tyngd....

Melissa gick så hårt åt, jag var maktlös =(, de va stackars stackar lilla mig, hon ville kansta allt & jag inget lite mindre...
men nu är jag glad över att hon var så barsk ;)
och jag har ju precis kommit på de bästa av allt:
Jag har plats för HUR mycke nya kläder & skor som helst.....

Jag kan shoppa utan gränser i N.Y ;)












Puss och HejDå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0