Skrota SL

Onsdag morgon, klockan ringer kl 07.00, snozzzzzar till 07.23, har en lugn & skön morgon & njuter av att fått sovit nästan 2 timmar längre än vanligt eftersom kursen inte ska starta förän kl 09.30, går ner, inställda tåg mot Bålstahållet pga av signalfel - hoppar på tåget kl 08.54, rullar på som vanligt till Jakan, Tvärstopp, klockan 09.03- ställverket i stan har slutat fungera och ingen vet när de ska va åtgärdat, ut ur tåget, rusar till biljettluckan hämtar resegaranti grejjer, hjärnsläpp & glömt nr till taxi, frågar en vänlig själ om nr, taxi kommer 07.11, säger åt den mycke pratglada chaffisen att trampa plattan i botten men han snackar så mycke så han glömmer typ bort att köra, framme 09.45 =(, dumma SL dumma Banverket så fort de faller en enda liten vit flinga så blir de någe fel... men varför vara bitter över de, de hjälper ju inte har jag märkt. Så många gånger jag har svurit över SL & ingenting har blivit bättre de är väl bara att pallra sig upp en timme tidigare & vara glad över att man iaf får en timmes sovmorgon =).

Hemdags och går mot pendeltåget för att hoppa på på centralen, inställda pga olycka vid Karlberg, ner till soccesnöret (- kaos & tokmycke folk) & får åka de till sumpan för att hoppas på pendeln där istället,gick bra....snart borde man få betalt för att man väljer att köpa SL kort tycker jag...
igår vart jag 40 minuter senare till jobbet än jag skulle för de var enkelspårigt mellan jakan & karlberg så de bidde tå kö på spåren...

Kursen har varit bra idag, har lärt mig att tillämpa 2 av "dom 7 goda vanorna" .

Idag har de varit storstädning här hemma, eller nja städning iaf. Va välbehövligt, jag hade nästan panikångest över hur de såg ut här hemma, Ronny började också se att de behövdes & då kan ni ju bara gissa hur de såg ut... nu lät de som han är värdens Lort, så är de ju inte =),  men dammråttorna & gruskornen & smulorna brukar på något konstigt sätt inte synas i hans ögon...


Gonatt och njut av en underbar låt av värdens bästa band



Puss och HejDå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0