En ledig dag

(Skrev detta igår men tydligen så ville de inte komma upp på bloggen?)

Började efter frukost med att baka kladdkakamuffins så de skulle vara klara innan mamma & pappa & bror skulle komma & hälsa på en sväng. Dem hade ingen som helst lust att vara hemma när de var -27 grader ute så dem bestämde sig för att göra en dagsutflykt till oss =).
Vi åkte en sväng till stinsen där mamma & jag gick en timme & köpte hästgrejjer, vi kan få storhetsvansinne när de gäller grejjer åt pollarna. Pappa menar på att de är vi som gör att hästsporten fortfarande klassas som en lyxsport och om inte vi slutar handla & dalta så mycke med dem så kommer de aldrig bli annat heller. Egentligen är han bara avundssjuk för att inte han får massa nya fina grejjer av mamma ;). Igår köpte i faktiskt bara ett nytt täcke, lite schampo och nya broddar och de känns som både brodd & täcket var livsviktigt i de här vädret!


Kl 15.09 stog jag & Ronny klara på station för avfärd mot rigoletto & Avatar, kl 15.40!!! åkte de jädra tåget. Kl 16.09 var tåget framme på centralen & de var bara att springa! Kl 16.15 började filmen & vi hann =), som tur va hade Carro & Micke hämtat ut biljetterna & som tur är är de ju reklam före.
Jag hatar sl!! Jag säger de ingen, ordet "hata" är för mig ett av de starkaste & värsta ord man kan använda, de ordet använder jag bara mot sånt jag verkligen verkligen känner avsky, tex. djurplågare, pedofiler & nu även SL. va är de för fel på dem, hur svårt ska de vara att förstå att vi bor i ett land där de blir kallt och de blir snö på vintern, de är helt sjukt. De väsrsta av allt är att de inte på en gång kan skriva hur länge tåget är försenat utan dem skirver 5 minuter i taget så man inte ska kunna ta en taxi heller!
aja nu har jag spytt tillräckligt över dem!


Avatar var riktigt bra gjord, påkostad, collt med 3D & charmig film, men jag vet inte riktigt jag. Skifi är inte riktigt min grej, men den får lätt 3 av 5 josar!

Efter bion hade vi tänkt äta italienskt, men de va stängt & de va även mongoliska(den hade tom. gått upp i rök) så vi gick till Böfhouse & ist, de va också gott.

Snart lledigt igen =) 
Puss & HejDå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0