2010

Första inlägget på 2010, fyra minuter på mig innan filmen börjar...jag skriver så långt jag hinner iaf!

Zandra har äntligen kommit hem =), fick ses och krama både henne & Lotta i början av veckan.
Melissa & jag han också med en liten fika på onsdagen.

Sen var de dags för NYÅRSAFTON 2009:
Carro och Micke anlände ca kl 15.00.
Vi startade allt med en baileys och kaffe innan de stora förberedelsena skulle ske =).

Årets meny var följande:
- Hummersoppa
- Parmesansmördegsgratinerat kött serverad med vitlöksspäckat potatis och balsaminkokta rotgrönsaker
- Vaniljpannacotta med färska hallon och passionsfrukt

Bilderna får tala:
















































































De blev ett riktigt lyckat nyår =)!

Nu de senaste lediga dagarna har vi varit lite på rean, men jag har typ köpt nada, ett par träningslinnen och lite småtjaffs bara =(- rea är inte riktigt min grejj har jag kommit på, jag gillar bättre när man i lugn och ro kan gå & kika på kläderna som hänger i ordning, inte när man i full hets måste stå och silta kläderna ur en hög  och när man äntligen fått tag på sin storlek så visar de sig att fem andra har fått tag i samma plagg & så ska man tjaffsa och bevisa att man faktiskt var den som såg och röck de först....;)

Har äntligen sett baksmällan nu =), i liké it!!!
Sov vanligt glömde vi lämna tillbaka filmen i tid så nu är de bäst att inte hyra där någe mer för då åker man på böter.. har hänt förr


Nyårslöften har jag aldrig gett och kommer aldriga att göra heller. Men de finns en sak som jag & Ronny svurit på att bättra oss på de här året. Vi har försökt ta tag i de säkert 50ggr men de lyckas aldrig riktigt som vi tänkt oss av oilka anledningar, men nu f-n är de skärpning och idag har vi avklarat dag 1.... jag pratar om Middag.
Vi är totalt värdelösa på att laga middag i rätt tid och sätta oss & äta den ihop.
Oftast blir de såhär att jag kommer hem från jobbet, är ashungrig, börjar fundera på middag, kommer inte på någonting eller så kommer jag på någonting men konstaterar ganska snart att de måste handlas för att kunna genomföras, blir ännu mer hungrig, öppnar kylskåpet & tar ett mellanmål och konstaterar att jag vart mätt på de & då inte behöver göra någon middag och exakt desamma gör Ronny- smart va? nae inte alls!!
Men nu är den iallafall gjord, igår förmiddag knåpa jag ihop första matsedeln, köpte to.m en fin tavla att skriva upp de på, skrev ut recept och inhandlade ingredienser för veckan.
Så här blev resultatet:

Må: Korvstroganof
Ti: Viltgryta
Ons: Paj med broccoli, skinka, champinjoner & purjolök
To: Italiensk kycklingpasta
Fre: Fläskfilé gryta i ost & senapssås
Lör: Fiskgratäng
Sön: Grekiska färsbiffar
och har tom. börjat fundera på vecka 2 också men bara kommit till månsdag
Mån: Lax med rotgrönsaker i ugn

Idag var middagen klar och serverad ca kl 18.20, gick hur smidigt som helst =)

Några mer mål för 2010:
- Göra om vardasrummet


- Åka till Barcelona


- Åka til New York

- Göra klart i rökeriet


- Lära oss segla i Grekland


- Flytta (de vore himlans trevligt men får se hur de blir med de)


Skönt med en mjukstart såhär efter jul & nyår med en 3,5 dagars vecka, iofs jobba jag i mellandagarna men ändå, bara att njuta nu för de är sista lediga vardagen innan april.


Puss och HejDå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0