26e Födelsedagen

 

26 år, herregud de går åt fel håll nu,  jag fattar inte att varje år bara går fortare och fortare, jag fyllde ju nyss 25 och de kändes som den optimala åldern, nu är den över....de är inte kul att fylla år längre, inte mer än för dagen iallafall för själva födelsedagen tycker jag om hur mycke som helst. Jag har alltid älskat den 21 Februari.
De är ju min dag, den dagen jag får träffa eller prata med alla jag tycker om, den dagen jag känner mig glad hela dagen och den dagen jag alltid får så mycke kärlek, fina blommor och fina presenter- de går inte att inte tycka om en sån dag =)!

Egentligen är de inte så mycke mig de handlar om rent konkret, jag har inga problem med att bli äldre, eller jo nu ljög ja, jag har åldersnojja för jag har fått ett par rynkor under ögonen, men hursomhelst om man bortser från dem och istället vet att rynkor bara visar var leenden har suttit så har jag de bra, jag står på mina egna ben & känner mig nöjd med livet, har en bra hälsa, dem finaste vännerna man kan önska, får massa kärlek, har ett bra jobb osv... men de är alla runt omkring, jag vill inte att mormor & farmor ska bli äldre nu, jag vill inte att mamma & pappa ska bli gamla och jag vill inte att hästarna ska bli gamla, jag vill stanna tiden för den skullen... men de går ju inte så är de ju barra, så vad att göra mer än att njuta av varje sekund av livet när de är som bäst och vara med i livets resa, så som den ska gå. Lyckan kommer till den som skrattar och om man älskar tills de gör ont så finns de ingen smärta längre utan bata kärlek, de är något jag alltid vill och kommer fortsätta leva efter.

Jag fick ingen frukost på sängen i år heller, jag kommer aldrig att få de om jag inte byter sambo vill säga för någon annan måste väl finnas som inte tycker det är äckligt att äta frukost i sängen & jämföra de med att äta middag i sängen, go på toa i sängen, raka sig i sängen osv.... jag fick frukost vid bordet iallafall och de va ju minst lika mysigt eftersom Carro och Micke också var med. Fick dem första presenterna som jag blev jätteglad över, ett par nya träningsskor, ett supersnyggt snö armband och ansiktsvatten från "MUS", öppna öven kuvertet som kommit på postenfrån min älskade gumma, hon hade skickat upp presenter, en jättefin ögonskugga och läppglans, också från MUS.
Mamma, pappa, Erik och Cicci kom lagom till lunch, fick oss ett gott skratt när jag öppna en present som Erik skulle få när han fyller och min present låg kvar hemma i K-änge ist =). 
Sen gick de på av bara farten och fram till kl 22 var de kalas och fullt hus med massa presenter så man kunde nästan tro att jag fyllde någe annat men tack gode gud att de inte var så... ;)










Minneskortet i kameran blev fullt så mer bilder blev de inte att bjuda på


Puss och HejDå







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0