Vecka 14 inkl helgen

Måndag lediga från jobbet- vi höll oss i vardagsrummet hela dagen. Allting går så mycke långsammare än man tror, hoppas.
Tapeterna är på plats, listerna är målade & golvet är påväg in, de kommer bli bra de här =).

Tisdag hade jag sån tur att jag fick ha min gumma på besök. Hon var på kurs uppe i sthlm så då passade vi såklart på att ta tillvara på all ledig tid vi kunde.
Vi gick en sväng på stan, satt oss & åt på ett café, åkte hem till Kallhäll & fortsatte prata prata & prata =).
Jag fick sällskap på min morgon prommis & vi unnade oss en frukost som inte bara bestod av gröt & ägg.
Åhhh vad jag önska att vi bodde närmare varandra, som förr =(. Men snart är de iaf sommar,då hoppas vi på några fina dagar på landet!



Onsdag gjorde jag inte någe speciellt


Torsdag träffa jag Lotta som precis hade kommit hem från shanghai, kul att få höra om äventyret!
Vi tog en sväng på stan & jag lyckades hitta ett par nya jeans =), så skönt för de behövde jag verkligen!

Fredag
satt jag mig på tåget mot Borlänge direkt efter jobbet. Plockade upp Carro i Uppsala på vägen upp. De var dags för våran relaxhelg med Kotta Loski. Tänk hur fort tiden går, de va ett halvår sen vi var på Rånäs slott...
Vi blev uppplockade på station. Åkte hem & laga mat- super gott & superenkelt. Pasta med cremfraige & kräftstjärtar
- Purjölök
- Gullök
- Paprika
-Champinjoner
- Cream fraige
- Chilisås
- Salt & Peppar
- Dill
- Kräftstjärtar
- Färsk pasata med spenatsmak 

till efterrätt gjorde vi en hallon & blåbärspaj.
 











Lördag packade ihop grejjerna & begav oss mot maserhallens relaxavdelning.



Lite bastning, lite bubbel och lite solning.... inte så lite solning
Skulle viljage några råd:
Om du bestämmer dig för att sola solarium eftersom du känner dig helt genomskinlig efter en sträng vinter i kalla sverige så
1: Hoppa inte över din ansiktskräm bara för att du läst att de står att den innehåller skf 15
2: Sola inte mer än 10-15 min
3: Stäng omeelbart av ansiktskanonen
4: Stäng omedelbart av vadförstärkaren
5: Gå ur solariet när du känner att de hettar på....


om jag åtminstonde hade gjort en av dessa grejjer...
jag badade i aloevera 2 dygn efter hemkomst...

Hade en liten dispyt med en snubbe som jobba där, han tyckte nämligen inte at vi skulle å ha badkläder i bastun, dessutom skulle man ha handduken på golvet med fötterna på den.
När jag fråga varför så sa han att de var för dem som var klorallergiker & för hygiens skull. Jag fundera på hur han tänkte då....?
För de första, är man klorallergiker så verkar det väldigt dumt att åka till ett badhus?! & för de andra så hur vet han att folk tvättar muttan eller snorren varje dag? de känns mer hygieniskt att få sitta med en handduk runt sig än att man ska sitta där alla andras muttor & snorrar har dragits mot träet... nae de kunde han fetglömma!
 
Söndag klev upp ur sängen, på medkläder& borsta tänder- iväg mot wasastan för en brunch med Melissa & Daniel & Annika & Krille.
Mycke trevelation =)



Eftermiddagen åkte vi & spana in en ny soffa...kan bli den, vi får se till helgen som kommer...

Puss & HejDå

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0