Ännu en dag...

....på jobbet avklarad!
Känns så skönt att de torsdag imorrn så de snart är fredag & helg!
Hur konstigt är inte livet egentligen.. i 4o år till ska jag gå till jobbet 8 timmar om dagen 47 veckor om året... de är helt sjukt! Ska de behöva vara så.
Livet är en ond cirkel. Tiden är för dyrbar och livet är för kort för att lägga på saker man egentligen inte vill.
När tiden finns, finns inte pengarna och när pengarna finns, finns inte tiden.
Tänk om alla bara behövde jobba 5 timmar om dagen, 4 dagar i veckan och få minst 7 veckor semester på ett år. Jag skulle lätt kunna tänka mig att bara tjäna 30 000:-/månad resten av livet för de, alltså ingen löneökning. 
De som ville jobba mer än 5 timmar/dag skulle självklart få de (de finns ju faktiskt dem som vill de).
Tänka vad många mer som skulle få ett jobb & slapp gå arbetslösa, tänk vad många sjukskrivningar & utbrända vi skulle rädda, tänka vad många glada & pigga medarbetare vi skulle få.... tänk om tänk om....
Drömma måste man iallafall få göra.
De är jag iallfall extremt bra på, jag skulle lätt kunna sitta i flera dagar utan att göra någonting annat & bara tänka, fantisera, filosoferar & grubbla. Jag kom lixom aldrig ur de där stadiet när jag var liten så jag får nog dras med det hela livet... men på något sätt gillart jag, jag tycker de är mysigt att ha min egen värd att bara gå in djup i ibland. Lika omysigt tycker jag ibland att de är när jag hamnat i tankar som inte går att komma ur & som leder helt fel, då önska jag att jag bara kunde slå bort allting, bli lite mera känslokall & enkel.
Nae nog om detta...

Dags för en uppdatering av helgen:

Fredag, en mycket speciell dag!
Våra förlovningsringar kom & jag är kär i min nya ring, jaja i Ronny också förståss ;).
Den 12/7-09 står de stämplat i dem
Vi var självklart ut och åt & sen tog vi oss en promenad längs med norrmälarstrand.. 
         
Gifta oss...??- Klart vi ska!

Lördags bar de av till Bålsta för 18-års fest.
  
  
  
  
  
Söndag kom våra älskade vänner och överaskade oss med en stor bucket blommor. Ibland känner man sig bara så jäklans blåst .. =).  
 
Nu är det dags för mig att trycka ner rester av salladen som blev över från gårdagens palneringsmöte så jag orkar med att träna den förbaskade BPn som jag nu försöker komma tillbaka till efter ca 4 månaders uppehåll.
Varför gör jag samma tabbe varje år? Ingen BP på sommaren = 1 helvets månad på hösten. Men sketa bra & kul program är de nu iallafall=).
                                             
Puss och HejDå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0