Molnen kryper....

.. sakta men säkert in under min fötter och jag börjar sväva.... jag kan inte tro att de är sant och jag tänker inte ta ut någon seger i förskott men som de ser ut nu så är allting klart om en vecka.... min (ursäkta) satans helvets last jag har burit på i snart 2 år(läs 5år) kommer trilla av mina axlar och hela mig....men vi får se.....

Helgen har varit braaaa =). Jag älskar helger =).
I Fredags fick Blixten gå varm igen, hela vägen upp till Dalarna. Ett glatt bemötande & ett dukat bord möttes vi av när vi kom fram. De är alltid lika kul & mysigt att få åka upp till den "lilla byn" & vägen blir lixom inte lika lång när man vet vilka man ska få umgås med ♥.
              
              
Lördag, hösten slog till ordentligt, antagligen för att den visste att det nalkades marknad (jag har aldrig varit på en varm marknad) i Rättvik. Jag är inget marknadsfan & har väl aldrig riktigt varit de heller men efter Ronnys lovord om att Rättviks marknad inte var som andra marknader så blev man ju lite sugen på att åka dit när vi ändå var så nära.
Så de var nog egentligen meningen att mina visioner om ordet marknad skulle ändras, men istället tror jag det blev Ronnys utopi som fick sig en liten törn om. Så mycke skit samlat på en och samma gång är svårt att få tag på. Men på något sätt kan jag ändå förstå honom. Vissa saker rellaterar man till något speciellt. För han är Rättviks marknad ett minne sen förr med munkar, korv, marknadsgodis och roliga grejjer som man kunde köpa billigt. Idag såg han lite annorlunda på tillställningen.
Men efter en smarrig blåbärspaj, frisk luft, lite remmar & några strumpor rikare så var iallafall inte jag besviken.
Inte Ronny heller, han fick ju ett helt halvkilo med marknadsgodis... som han garanterat kommer få behålla helt för sig själv... I don´t lik it.
                 
Efter den uppfriskande förmiddagen var det dags att åka tillbaka till Bjurs & laga lite mat tillsammans. Vi lyckades bidra med någonting alla 4 & visst är de alltid roligare att laga mat tillsammans =). 
              
             
  
Västebottenpajjen var delicious!

Tyvärr så blev de en kort visit den här gången, kändes lite motigt faktiskt =(. Men jag hoppas att vi ses snart igen & kan ta igen de!
O eftersom du fått adressen Jessica, så kanske du läser de här & då vill jag passa på att ge dig
En stor KRAM ♥ Tack för ett mysigt dygn!

Söndagen börjades med en morgonprommis, önska att jag skulle kunna hinna med de varje dag... sen iväg på mässa med Bästaste Lotta & Joel. Riktigt kul dag... 
              
En kanelbull blev de också på självaste kanelbullens dag.
Helgen avrundades hemma hos F & C för att kika på nya misseungen- bland de sötaste jag sätt. JAG VILL HA!                                                                                                                                                               
 
Dags för Färjan & Fruar....

Puss & HejDå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0