LYCKLIG!!!

Jag är lyckligast i värden, iallafall känner jag mig de & de är helt underbart att känna så!
Helgen hade inte kunnat blivit bättre.
Jag fick äntligen äntligen fira min examen, de som jag har väntat på i 5 år... och nu har jag fattat att de faktiskt är finito for ever!
När jag satt här i våras & skrev så lovade jag både champange & gladjetårar till max den dagen det var dags.
& så blev det. Mest de sista faktiskt.
Jag grät av lycka, lättnad och rördhet.

"Kära Dotter

När döttrarna blev till
var tanken ganska klar
en dotter har nå´t i sig
som ingen annan har.

En vilja och en känsla
ett sätt att bry sig om
som skänker lite värme
i allt hon står bakom.

Och därför kära dotter
som är så underbar
vi tackar dig för att just
DU
valt oss till mor och far."

Efter kortet med den här dikten och en mirandanalle satt mascaran långt ifrån där den skulle & det blev inte bättre när jag öppna paketet & ser en systemkamera!
Jag trodde inte de var sant, men de va de 

En kameraväska, en jätte jätte fin ck klocka av Ronny och pengar från mormor & farmor fick jag också.
              
              
Efter champangen, tilltugg och paketöppningen var middagen serverad.
Jag hade bestämt menyn och pappa lagade så klart.
När man har en gammal kock i familjen är de igen idé att ens försöka, han tar komandot och allt går bara som en dans och blir alltid så sjukt gott.
              
Dukningen får man iallfall göra själv men de är inte så lätt det inte, som att välja servetter, de finns lite mer än en sort att välja på, nämligen ett helt skåp fullt, jag älskar mammas servettskåp, man blir så glad när man öppnar dörren & ser alla färger som lyser mot en, kvällen till ära blev de iallfall åt de rosa hållet



Förätt:
Räksoppa med vitlöksbröd

Varmrätt:
Biff med mozarella, lök och paprikagrainerad bakpotatis serverat med honungs och vitlöksmarinerade rotgrönsaker, rödvin och kantarell sås

Dessert:
Fikon i cognac serverat med vaniljglass och grädde


 

    
Vi blev så mätta av maten så tårtan fick jag göra till dagen där på istället. Den fick jag också göra helt själv (förutom mamma som gjorde botten) ;)

Godisskåpet var påfyllt även för de fyrbenta

Två uteritter hann jag & mamma också med, usch vad jag önska att jag bodde näramare "hem",jag saknar att kunna gå ut i stallet, rida när jag kommer hem från jobbet & åka & hoppträna & tävla... & varje gång känns de så jäkla tungt att åka därifrån... jag vill ha en egen helikopeter! 

Den här veckan kommer bara susa förbi, ur jobbvinkel är de kurs på tisdag och halvdag på fredag och ur privat synvinken är de någonting inbokat varje kväll.
& all ledig tid ska jag tillägna min nya svarta fina kamera. En kurs börjar verkligen stå högst upp på priolistan nu...

Puss och HejDå
 

 


Kommentarer
Postat av: Jess

Ahhhh, va skoj att du fick en kamera! =) Då får vi verkligen fota tillsammans nästa gång vi ses, mer än någonsin ;) Gissa om våra karlar ska bli tokiga på oss då! HA HA!

T ska ner på kurs i sthlm tis-ons, hade hoppats att jag skulle kunna följa med,har ju lov, men fick inget sällskap! =(

vad jag ser här så ska du ju ändå på kurs då, så då hade jag inte kunnat träffa dig heller!!



Ha en bra vecka!



Kramar Jess

2009-10-26 @ 20:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0