Fredag den 13e

... antagligen därför dagen var riktigt BaD på jobbet, tur jag hade Mango som tröst iallfall. Han röjde gärnet när jag var barnvakt, städerskan höll på att slå baklänges när hon såg min plats med sågspån och sönderrivna tidningspappersbitar över hela golvet. Dessutom rymde han också trots mitt & Js stora projekt att stänga för varenda lite hål. Men de gör inget för han är värdens sötaste nin.
              
             
Jag kan inte gå, stå eller sitta normalt, hur jag än gör så gör de ont nånstans, mest i vadena!! rumpan och ländryggen. Jag blev ungefär lika handikappad som mamma blivit men för mig var de självförvållat...
2timmar x 2 hästar x 2dagar på en helg är inte att rekomendra den som inte rider allt för ofta. Tänk att förut fatta jag inte vad folk prata om när de sa att de fick ont av att rida, men nu fattar jag sånt.
De kan bara betyda en enda sak jag rider på tok för lite nu för tiden! Inte för att jag inte vill, utan för de är för långt =(.
Min helg har alltså inte bestått av så mycket annat än ridning och stallet. Hur grått, trist och regnigt de än är så märker maninte av de så fort man kommer upp på hästryggen, de är skumt men de är så bra. De är en av de 100000 bästa sakerna av att ha häst- man måste ut i alla väder!
            
mat i stora vrak fick jag som vanligt där uppe och tre av mina favvorätter lyckades pappa & mamma pricka in under helgen, pepparstek, pasta & skaldjurssås & pannbiff =).
Dessutom syndade jag, iaf enligt mig själv, jag drack glögg innan 1a advent. Skottepengar på de ju, men pappa "tvingade mig" um så va de faktiskt. 

Ronny har lyckats göra mig beroende av av Farmville på fejsboken. Hur kan de gå till när han inte ens har fejsbok? -jo just därför så sitter han alltid med mig & kikar på kvällarna när jag är inne & då tyckte han att jag skulle skaffa en fram & på den vägen är de....  

Igår var Lotta, MeJa och jag på Galafilmkväll. De är kul när de händer lite sånt på vardagkvällarna. Champagne igen, (jag & Lotta börjar få rutin på de här nu ;) eller hur Lotta?!)
              
& så fick vi se filmen Extract med bla. Ben Affleck. 
                                                    
Den var lättsedd, en komedi som hade sina roliga stunder, den får   
                                    av 5 möjliga Josar.
Goodibagen innehöll den här gången bla. ett pressentkort på alla filmgalans filmer, en cosmo & ett serum från L´oreal.
                                                               

Jag har bokat fotakurs nu... gud va glad jag är, jag lyckades få en resttid på söndag som någon hade bokat av, de va fullt fram till nyår sist jag kikade =)

Idag har jag lovat Jenny en prommis, jag ska försöka berabeta bort den prommisen och omvandla den till en fika ist....är de gråtrist så är de, då fårn man göra sånna byten tycker jag...

Puss och HejDå 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0