Grattis...?

De första jag gör på jobbet om mornarna efter att ha satt på Rix MorronZoo är att öppna mailen.
Det brukar vara ett och annat mail-inget konstigt alls, alltid ett par i från Stefan som jag jobbar mycke med just nu.
Imorse var de som vanligt ett från Stefan- jag öppna de och förvänta mig att de skulle stå någonting om dagens palnering eller liknande, men icke, de stod inge annat än "Grattis", humm tänkte jag, idag är de den 19 mars, jag fyllde år för en månad sen, Ronny har inte friat och jag är inte med barn... nej han måste ha råkat skicka till fel person tänkte jag och precis som jag skulle skriva det til honom, att han skickat fel alltså så slog de mig.... jag har kanske namnsdag idag- ja jag har ju namnsdag idag =)!
Va gullig han är tänkte jag och han är nog den enda som kommer säga grattis åt mig idag.
Min andra namnsdag den 2/8 har vi alltid firat med Karin/Kajsa tårta och kommer alltid att göra- den är helig och hela "landet" vet att jag har namnsdag då =), men Josefinedagen har helt glömmits bort sen den flyttades från den 21/8 till den 19/3 , är väl ungefär 7år sen så ingen skulle väl komma ihåg den, inte ens jag gjorde ju de =). Men när jag strutta runt inne på kontoret idag så känner jag helt plötsligt hur nån tar tag och kramar om mig, Grattis på namnsdagen Josefine hör jag våran härliga itailenare utbrista på med sin italienska brytning.
Jag var glad hela dagen-ibland är de roligare än vanligt att gå till jobbet och ibaland kan så lite göra så mycke...



Igår förgylldes min dag av min största Idol på jobbet, han kan allt och jag älskar att prata med honom för han har alltid så mycket att berätta. Igår var vi mitt uppe i en diskution om adoptioner och grejjer när han helt plötsligt avbtyter och säger "Du har stora ögon va?" Ja jo, ganska svarar jag, 
"Ja, dom är så otroligt vackra, som två stora brunnar som man bara trillar ner och drunknar i".
Vilken fin komplimang va? vem blir inte glad av att få höra den. 
De spelar ingen roll att han är 64 år och inte 25, jag log lika mycke ändå.
 
Idag bestämde jag mig för att börja fira även den här dagen igen så jag köpt en bulle och en semla på vägen hem till oss för att ha och fira med, för att Ronny inte visst att jag hade namnsdag idag,de var jag helt spik säker på  =) !!!



Puss & Héj Då


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja de var fint sagt av honom och jag håller med för du har världens vackraste ögon.

Gratis på namnsdagen i efterskott

2009-03-24 @ 12:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0