Vecka 1

......Jag vandrade jämns med vattnet
Njöt av varje andetag
Det var den bästa stunden på dygnet
Hela sommaren låg stilla
Jag såg ut över havet
Kisade med ögonen
Det verkar bli en fin dag idag.........


Dags för en liten uppdatering av vecka 1!

Söndagen firade jag & R på vårat place med underbara mojitos, trerätters middag, promenad i solnedgång, jordgubbsremm och massa kärlek.   
                                                      
                  
                                                        

Sen började den på riktigt, dvs. måndag morgon och ingen klocka som ringde, bara de får mig tro att jag drömmer, men de är ingen dröm, de är semster!
VI lullade runt & städade, packade, tvättade & tränade innan de var dags att fly vardagen och storstan & bege oss till våran oas. Skärgården.
                                                                
Vi har prata om de förut & nu kom de upp igen- de blir inga barn. De finns inte en chans att dom kommer få plats när de är dags att åka på semster el liknande. Den här sommaren hade vi en större bil än förra men vi höll åndå på att inte få in allting när vi packade. Jag fick dra fram stätet till max och sitta som en splaschad fluga mot vindrutan för att få plats. Vi måste isåfall köpa en buss den dagen de är dags. & den här gången var de faktiskt R som hade mest grejjer med sig!!!

Tisdag, Onsdag,Torsdag & Fredag tillbrinagde vi ute på öarna och gjorde inte ett dugg mer än vi brukar göra ute på öarna. Sola, äta, dricka & bada.
            
Jag tog mitt första dopp i fredags, galet stolt över mig själv, bara ca 20 grader i vattnet, de va svvvin kallt men vad gör man inte för friden & jag avskyr att bli i puttad vilket man blir för eller senare.
                                                                       
Kvällarna har ägnats åt målning i rökerit.
                
I fredags styrde vi kosan mot Svärtinge gård för att umgås med Elin & Denny. De va jättemysigt att äntligen få träffa dem & om ett år är de också 08or =). Ska bli sjukt kul.
               
                
              
Dennys födelsedagsfest på kvällen, med blandade känslor. De är otroligt vad livet kan förändras bara på några minuter.
Ett telefonsamtal- Fruktansvärt besked -Obeskrivliga känslor.  
Det tog oss alla hårt.
Ta vara på var enda sekund av livet & älska dina nära & kära som om varje minut var den sista för man vet aldrig, aldrig...
De blev en sen natt med en lagom dos. Skönt att slippa huvudvärken. God frukost och hejdåkramar. 
Hälsa på farmor & njöt av solen på hennes altan innan de var dags att dra sig hemåt igen

Sammanfattningsvis har vi inte kunnat fått en bättre vecka 1 än vi fick.
Sol, värme, bad, kärlek, avkoppling, ett steg närmare färdigt, god mat & dryck, spel, familj och vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0