Vecka 25-27

Länge sen uppdatering nu men här är den iaf....

Vecka 25:
Vilken pers... jag ringde till jobbet på måndagmorron för att tala om att jag var sjuk, men att jag jag åtminstonne skulle vara tillbaka på onsdagen om inte redan imorrn.De bidde inte riktigt så, istället för att febern gick ner så steg den för varje dag. I 6 dagar hade jag feber, 6 dagar, de är helt galet för mig. jAg har högst haft feber i 2 dagar
tidigare. Så slut & så förstörd som jag var efter dom här dagarna kan jag inte berskriva.
På torsdagkvällen åkte jag & Ronny ner till landet, fy vad jobbigt de va, bara att gå till bilen va helt sjukt jobbigt.
Mamma hade med sig nån hostmedecin med sig ner, den peta jag i mig men tydligen tyckte inte min
kropp om morfinet som var i den så på midsommarafton vart de till att köra buss.
Jag håller fortfarande på att återhämta mig & hostan ger sig verkligen aldrig. Jag har en grön slempropp i halsen- mysigt värre.
     
     
Sommarfesten missa jag =( & midsommarafton vart inte som planerad =(.
Jaja nu har jag mitt gjort för 10 år frammåt, de känns iaf bra.
& nu är sommaren här & de är bara 1 vecka kvar till 1 månad semester =)!

Jag älskar solen, värmen & ljuset. De är underbart med svensk sommar!
Tänk om den kunde hålla i sig hela Juli & Augusti också, vilken dröm de skulle vara.

Vi var hem till Elaine & åt jordgubbstårta för ett par veckor sedan, glömde lägga upp
bilder från de, så här kommer liten återblick.
Hon fick förester en liten Leo på midsommarafton.

 
           
Vecka 26:
Återförening med Zandra =) äntligen. Nästan ett halvår sen vi sågs och nu ska hon vara hemma ända
till slutet på augusti =)!!
Vi hade en super mysig helg nere vid karlbergs slott med jordgubbar & rosévin!
               

Annika hann jag också med att träffa en snabbis i veckan, vi tog en sväng in på åhléns och med 70% på alla acocearer
kan de inte sluta annat än som de gjorde, allt var typ gratis.
              

Helgen var veckans höjdpunkt. I fredags packade vi återigen Blixten och drog ner till
landet. Den här gången var jag friskare än förra veckan så Carro kunde komma ner i helgen istället, tyvärr utan Micke.
O vi har haft de så bra. I lördags ställde vi klockan på 8, gick upp & åt frukost i solen på altan, gjorde tonfisksallad
och packade ihop,(såg ut som vi skulle vara till havs i en månad)tog båten ut till
"hoppön" och låg där till kl 5. Jag, Carro & Cicci pressa medan de två rastlösa badade, med våtdräckter- klenisar ;).
Termometern visade på 17° i halvet. Nej jag ska inte säga något för jag för jag kliver inte i förän de är dryga 22°.
Jag höll på att förfrysa bara av att doppa fötterna.
            
När vi kom hem igen gick vi upp & fira farmor, sen grillning på kvällen.
                                                     
Söndag ringde också klockan Kl 8, vi drog oss några minuter innan de var dags att göra om samma prossedur som dagen innan.
Temperaturen i luften hade stigit ytterligare lite granna till närmare 30°- lovely!! Jag & Cissi försökte oss på lite yoga,
Rompen åkte wakeboard & Carro imponerade också genom att dra på sig våtdräckte (några storlekar förstor) och testade för första gången
, uppe på andra försöket och efter 2 vurpor så stog hon som aldrig förr. Helgens imponation =)!!
Badning blev de också- utan våtdräckter den här gången, de hade ju blivit 0,5° varmare sen dagen innan...
& en mummsig sillunch, tänk att de alltid smakar bäst ute på öarna.
             

           

           
            
           
Vemodigt var de dags att åka in till land igen och dra sig hem mot verkligheten. För en stund kändes de nästan som sista
dagen på semestern, men sen kom vi faktiskt på att de forfarande bara är Juni och semestern inte ens har börjat =).

Vecka 27:
Var hos tandläkaren en svänga i tisdags, jag var lite nojjig innan att jag hade fått mit första hål för jag har hört att de
ilar i tänderna när man får hål och jag har en tand som ilar typ en gång varannan månad. Men de va inget hål =).
Ska förhoppningsvis tillbaka i höst & få en blekskena så jag får änna riktiga colgate tänder ;).

Igår onsdags tog Lotta, Annica & jag en liten shoppingsvänga på stan. De va smockfullt med folk, en blandning av semesterfirare & turister skulle jag tippa på. Sen vidare till Firdays för att avnjuta några drinkar & en apstor hamburgetallrik, de va inte tokigt de inte =).
               
               

8 arbetsdagar kvar till semester........JAG LÄNGTAR IHJÄL!

Puss & HejDå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0