Sista veckan

En helg i 180 vad var som var.
Grönan i fredags, Jessica helt galet modig, extas som ett litet barn eller kanske som ett berusat yrväder utan alkohol i blodet ;), Ronny som en liten tuffing, Thomas halvskraj & jag en riktig chicken.
          
           
           

Lördag utgång med Bönan på Berns, förfest på en "båt" i solna. Den var himla fin, ett flytande hus på 160kvadrat helt nybyggt. Limmo in till stan.
              
              
             
                 
                   
Min gulliga Skrutte kom och hämta mig i Sumpan natten/morgon. När vi kom vid Barkarby satt två skator vid vägkanten, Ronny började bromsa och styra åt sidan men en flög åt fel håll, rakt under bilen- Den dog.
Jag grät floder, jag hatar när djur dör- jag älskar alla djur som finns på ett eller annat sätt och skator lever med sin respektive livet ut & om den ena dör så sörjer den andra resten av sitt liv.....   

Söndag okuperade vi båda tvättstugorna och tvätta 17 maskiner, jag kan säga att de ska jag försöka att inte göra om...
Städning av hela lägenheten & sen kom Jessie & Thomas mummsa jordgubbspaj med oss innan de
             

I måndags tog jag tåget ner till Linköping och kollade på en häst med mamma, sen hem igen.... får se om de blir någon affär...
                                                                   
Just nu sitter jag och tittar på en minnesstund för MJ. Han har aldrig direkt betytt något specielt för mig, inte mer än att jag är "uppvuxen med hans musik".
Men jag kunde ändå inte hålla tårarna inne. Inte för att jag sörjer honom utan för att han bara fick bli 50 år och lämnade efter sig 3 st barn som ska leva utan sin pappa resten av livet.
Tragiskt.
Lite konstigt tycker jag ändå allting är med tanke på hur han blivit dömd de senaste åren av många människor. Jag har inte hört någon säga ett gott ord om honom på väldigt väldigt länge men nu när han väl har gått bort, då har man hekt plötsligt glömt allt man sagt och han ses nästan som en gud.
Tänk om han för två veckor sen hade fått hört allt gott som man hör om honom nu, då hade han nog varit en åtminstone lycklig ängel...
                  
                                                               

Yeeeah nu går de med stora kliv den sista veckan innan den underbar månaden som väntar...

Puss & HejDå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0