2a Advent

Tände precis 2a advent ljuset, jag gillar advent de är så mysigt med allt pysslande & styrande, alla underbara dofter av nybakat saffran & pepparkaksbröd som osar ut mest överallt, dofter av hyacinter & glögg... 
Här hemma har de varit en kombination av allt sånt idag.
Jag har gjort lite julgodis & bakat pepparkaksmuffins & druckit massa glögg.. har även satt upp julgardiner & tagit fram lite tomar & sånt. Gud vad huslig jag känner mig, fattas bara de där vita huset ute i skogen så skulle allt vara perfekt, men nej Zmulis du kan vara lugn vi blir nog kvar här ett par år till =).

I torsdags var jag på panduro & köpte lite mer grejjer till mina kommande tavlor, nu är de bara själva dukarna att måla på som fattas innan de är dags... kanske nästa vecka=).

I fredags trodde jag att jag skulle få vara helt ensam & bara ha fredagsmys med mig själv hemma framför idol, men de börja med att jag jobba över till kl 19 & sen när jag kom hem så var Mr R hemma iaf, han var för trött för att ge sig iväg på julbord med jobbet =(, typiskt, ibland är de ju bara så skönt att få vara helt själv, sådär bara för en kväll men de blir en annan gång & de blev en jättemyig fredagkväll ändå.

I går kom mamma & pappa & hälsa på oss . De tyckte jag om, va så länge sen jag träffa dem. (& Carro kom hem från Aruba, de tyckte jag också om) Vi åkte in till stan & tillsammans med ca 1 miljon andra människor så julhandla vi lite... mest till oss själva, oj jag kom precis på att jag visst inte köpte en enda julklapp, de va ju inte så bra. Fast så brottom är de ju inte, de är ju iaf ett tag kvar & så har jag inte så många att köpa åt heller.
Åt mig köpte jag iaf en mascara från elizabeth arden & fick sånna oljekulor & en remover med på köpet, jag har provat dom där oljekulorna förut & man blir som en barnrumpa i ansitet, dem är så sköna att smeta på sig.
Sen köpte jag ett förkläde & två kökshanddukar från Bruka & den affären skulle jag kunna köpa upp till ca 70%-jag älskar den, men de blir också först när jag har köpte de där vita huset ;).
Sen köpte jag en glögg också, utan "E:n" så blir Melissa glad på julmyset imorrn.   

Vi gick till Restaurang Peppar och åt, jag hade aldrig varit där förut & de var ju minst sagt speciellt =), men kul att han varit där & maten var faktiskt riktigt god.
 

 
Toaletten:

 
Efter peppar åkte mamma & pappa hem till K-änge igen & Ronny åkte hem & jag tog T till Meja på tjejjmiddag, kom precis lagomt till efterätten som bestod av värdens godaste gladdkakemuffins. 
De var trevligt i Råsunda & jag var hemma vid 1 tiden.
 
Imorse tog jag en liten sovmorgon, kika lite reprisen av robinson & sen åkte jag iväg & handla lite till julgodiset & så hamna jag en sväng på stinsens köpcentrum också & fick med mig en kjol, en tröja & ett par byxor hem. 

Vi skulle ju ha firat Niclas idag också men vi han inte de, de va synd men kanske nån dag i vekan.

Klockan är mycke = Bilder imorrn

Puss och HejDå


Kommentarer
Postat av: Z

Shoppoholic! Jag blir avundsjuk på ditt liv!

2009-12-07 @ 14:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0