Inte Nå kul!

Oftast är mitt tålamod långt och jag försöker vara förstående när de går fel, men ibland går de även över min gräns.
Det gäller SL.
Hur kanman misslyckas så mycke så ofta, de går inte att förstå?
Inställda tåg, personalbrist, signalfel, löv på spåren, vagnfel, dörrfel, olycka, polisinsats, växlingsfel, stoppsignal, spårarbete, nerfallen ledning, strömbrist.........osv.
Fy fan va trött jag blir! okej om de vore nån gång, men de är varje vecka och inte bara En gång utan ett Antal gånger!
På mornarna har jag ett "schema" som alltid innerbär att jag får springa till tåget, hur kul är de då att komma ner och tåger är försenat minst 10minuter- jag hade inte behöft kasta i mig frukosten och springa.... eller hur kul är det när man kliver på tåget, hinner åka i ca 2minuter sen blir de stopp i en halvtimme, eller hur kul är de när tåget går ungefär lika fort som jag springer baklänges...... jag kan svara på de- DE ÄR INTE NÅÅÅÅ KUL ALLS.

Ibland förstår jag ännu mer varför jag lovade mig själv att aldrig i hela mitt liv flytta till Stockholm

Men tro mig, jag kommer iallafall Aldrig bli en Stockholmare, hur många år jag än kommer att bo här!
Jag är redan fylld- halv Västmanlänning, halv Östgöte.

Västmanlänning på vintern- Älskar mycke snö, skoter, skidor, promenader, galopera i pudersnö, grillning på isen och riktigt kalla soliga vinterdagar.

Östgöte om sommrarna- Älskar havet, värmen, skärgården, båtar, grillning, sjöfåglar,vattenskidor, rida på ängarna i linne och Solen.

Jag förstår de Stockholmare som inte gillar vintern, för vintern här är ingen riktig vinter- slask, blask och rått.
Jag fårstår de Stockholmare som åker till utomlands på sommarn, för sommaren här är ingen riktig sommar- bastu, klibbigt och instängt.

Men ett litet tips till alla som känner så... sluta klaga, åka norr ut på vintern och till skärgården på sommaren, då kommer även ni föstå att vi bor i Världens Vackraste & Bästa Land.


    

    

    
    

Efter att ha bott i Stockholm i snart tre år ( jag tycker att jag bor I Stockholm fast stockholmarna tycker att jag bor på landet ;) ) skulle jag kunna skriva en bok som heter något sånt här "Så vet du att du är en 08"..
den skulle då innehålla påståenden som tex:

- "Du tycker att allting ovanför Uppsala är Norrland"
- "Du tycker att allting utanför tullarna är landet"
- "Du tycker att Stockholmska är rikssvenska"
- "Du vet inte vad förorterna på "andra sidan stan" heter"
- "Du berättar på jobbet när du har sett en ko"
- "Du avskyr vintern"
- "Du tar på dig vårskor och vårjacka i Mars"
- "Du har inte körkort före 25"
- "Du står till höger och går till vänser i rulltrappan"
- "Du tycker alla som står till vänster i rulltrappan är idioter".........

Känner du igen dig på minst hälften, ja då är du en sann 08 ;) !

(måste erkänna en lite sak, jag stämmer in på ett par jag också, måste betyda att jag bott här på tok för länge nu...)

Helgen var mysig, inget specielt planerat- en riktig mys helg. Kunde behövas med tanke på att jag nu insett att varje helg fram till Midsommar är bokad. De kan bara betydatvå saker- antingen är vi sjukt inplanerad eller så är det Midsommar snart =0). Jag håller stenhårt på de sista-wiiiihuuuu
DE ÄR SOMMAR SNART MINA ÄLSKDE VÄNNER.
Lite bilder från helgen:
                                        

Sammanfattning:
Fredagsmysning med god mat och VInet som vanligt, talang med världens bästa knäckebrädslåt- checka in you tube =)
Lördag tog vi en sväng till barkarby, shoppa lite. Jag gick in på skopunkten- första gången på ca ett år och köpte två par nya skor + ett par tofflor till jobbet. -Skopunkten har blivit ett slags vårtecken för mig, gilalr inte deras plast skor, men till sommarn funkar de alltid. Brukar bli minst 9st/ sommar. "Ta tre beteala för två fällan" går jag alltid på.
Inte bästa tofflorna till jobbet kanske, men funka bra när man inte går så mycket. Så nu är mysfaktorn hög på 2532 =)!
Froggen kom över med lite bärsa och ett gott humör så var den kvällen räddad, iaf för grabbsen- I don´t like öl- 02.30 kröp vi till kojs.
Söndag-Listerna blev Klara i köket----de ni. Innan midsommar =). Min Skrutte är bäst!
Jag höll på med mitt evighetsprojekt och när jag gör de blir helt plötsligt allting som annars är tråkigt roligt, så de vart bla. ett bröd bakat.

Jag hade tänkt och berätta om någor riktigt snuskigt som jag var med om igår, men de hinner jag inte idag. De blir nästa gång!

Puss&HejDå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0